Blog

De rol van marketing in het aankoopproces

We enquêteerden honderden Belgische B2B-beslissingsnemers. We wilden namelijk weten hoe ze zich informeren tijdens twee fasen van het aankoopproces.

Is inbound marketing betaalbaar voor elk B2B-bedrijf?

Hebben alle bedrijven zonder plan voor inbound marketing het bij het verkeerde eind en zijn ze iets aan het missen? Misschien wel.

Lancering van een nieuwe website in 14 stappen

Bij een nieuwe website komt heel wat kijken. Misschien ben je je niet altijd bewust van de valkuilen en heb je veel vragen. Gebruik deze handleiding waarmee je in 14 stappen gaat naar de website die je nodig hebt.

Klare taal over leads, prospects, suspects en influencers nodig?

Wat was nu alweer het verschil tussen een prospect en een suspect? Is een lead altijd een prospect? Kan een bestaande klant ook een lead zijn? Soms is de verwarring over deze termen groot. We zetten ze even op een rijtje.

Webinars in B2B: hoe begin je ermee?

Een uitgebreide reeks tips en technieken om je webinar te doen slagen.

De tools van Google goed instellen

Google heeft vernuftige marketing-tools, maar de bomen door het bos zien wordt algauw een uitdaging. Waar dient wat precies voor? Hoe werken die applicaties samen? En misschien nog de belangrijkste vraag: hoe zet ik dat allemaal proper op?

Van lead naar offerte in vier stappen

Om de opbrengst en de efficiëntie van marketing en verkoop te kunnen meten, werkt u best met een standaardproces om alle leads te verwerken tot aan offerte.

Op hoeveel manieren gaat u op zoek naar leads?

Er zijn verschillende manieren om uw pipeline te vullen, inbound marketing is er één van. Alleen door te combineren met andere methodes, kan u uw maximale potentieel halen. We zetten ze voor u op een rij.

Hoe meet ik het succes van mijn marketing?

Moet je marketingcommunicatie nu meten op omzet, op leads of op een andere manier?

Hoe maak ik van mijn Google Ads een succes?

Je gebruikt ze regelmatig, de betalende advertenties die je te zien krijgt wanneer je een zoekterm intypt in Google. Maar hoe haal je het maximum uit die advertenties aan een zo laag mogelijk kost?

Ga nu met een nieuwsbrief voor uw klanten van start

Wanneer u nu met een nieuwsbrief begint – en dat kan echt al binnen de week, dan is het meteen de start van een goede gewoonte die u altijd kan voortzetten.

Een nieuwe website: waarom en met welk doel?

De beslissing om je website al dan niet te vernieuwen, kan je maximaal baseren op feiten. We geven je 5 goede redenen om te vernieuwen en gidsen je doorheen de verschillende types van websites.

Spreek de taal van de klant op je website

De beste schrijftaal lijkt op spreektaal. Dat geldt ook op je website. Na het lezen van deze blog ben je ongetwijfeld overtuigd.

Is jouw marketing rendabel?

Hoe staat het met de kennis over marketingcommunicatie in de B2B-sector? Dat zoeken we uit aan de hand van onze Marketing Fact-checker waarin we 10 stellingen voorleggen. Doe mee!

Perscommunicatie in acht stappen

Vandaag kregen we een vermoedelijk nieuwe klant op bezoek die vroeg hoe perscommunicatie te werk gaat. 'k Heb het de voorbije jaren vaak verteld, dus hoog tijd om het ook eens op te schrijven.

Hoe social media inzetten voor B2B-bedrijven?

“Iets doen” met social media is niet genoeg. Je moet vooraf weten wat je precies wil bereiken en consequent zijn in je keuzes. Lees deze blog en je komt er alles over te weten.

Marketing automation op z’n gat?

De voordelen zijn nochtans sterk: een centrale bron voor alle contacten van het hele bedrijf en vooral van alle interacties daarmee. Plus een centrale plaats voor alle leads en klanten met zicht op het stadium waarin ze zich bevinden. Waarom breekt de interesse voor zo'n schat aan informatie niet door?

Verkopen aan B2C en B2B is helemaal anders. Of toch niet?

Ooit heeft iemand ons proberen wijsmaken dat de wereld eenvoudig in elkaar zit: je hebt verkoop aan de consument en je hebt verkoop in B2B en klaar. Het is toch een tietsken ingewikkelder dan dat.