Webinars

Leads met contentmarketing

Gratis webinar: leads met contentmarketing

Contentmarketing kan ook dienen voor lead generation in B2B. Misschien wordt het je voornaamste bron van nieuwe klanten of zorgt het voor een mooie aanvulling op je huidige methodes om aan leads te geraken. In ieder geval gaan we meegeven wat je er allemaal voor moet doen, welke fouten je zeker moet vermijden en wat de opties zijn om er je eigen smoel aan te geven.

Overzicht inhoud

  • lead generation
  • conversie
  • traffic building
  • kwalificeren
  • succesfactoren
  • enzovoort…

Wanneer

dinsdag 13 november 2018 om 11u30

Leads met contentmarketing, korte inhoud

Met contentmarketing ga je actief op zoek naar leads door in te spelen op het online gedrag van potentiële klanten. Je opent een extra bron van leads, naast traditionele prospectie, netwerken en alle andere manieren om nieuwe klanten te vinden. Contentmarketing vraagt om een andere aanpak van je marketingcommunicatie en een vernieuwde, meer intense samenwerking met de verkoop.

Stap 1: gated content maken

Kies minstens één soort gated content om mee van start te gaan. Webinars, zelftests, whitepapers, tutorials, online demo’s of gratis proefversies zijn voorbeelden van gated content. Je doelgroep moet ze interessant genoeg vinden en hun contactgegevens willen achterlaten in ruil voor je expertise die hen echt kan vooruithelpen.

Stap 2: traffic content maken

Dit gaat over korte video’s, nieuwsberichten, uitnodigingen, blogs, social posts, online advertenties, persberichten. Ze moeten mensen naar je gated content brengen. Heb je nog geen goede database of te weinig volgers op je sociale media, ga dan van start met online ads alleen. Klaar voor meer? Maak dan een contentkalender voor een heel jaar en stel een redactieteam en een social media-team samen.

Stap 3: content verspreiden

Zet een serie softwaretools klaar om die newsletters, posts, uitnodigingen, webinars en ads in de lucht te sturen. Verspreid je content via zoveel mogelijk relevante kanalen zodat je het maximum haalt uit elke inspanning. Je bericht passeert op sociale media, in zoekadvertenties, op andere websites, via newsletters, in de pers, enzovoort. Zo komen mensen die je nog niet kennen of even niet aan jou dachten, ook bij jou terecht.

Stap 4: leads verwerken

Uit al het voorgaande volgen leads. Bij de opstart komen die misschien nog los binnen via e-mail of in een Excel-lijstje. Heb je een CRM-software? Dan gaan we die proberen koppelen om manueel werk te vermijden. Gebruik je al marketing automation software zoals Pardot, ClickDimensions, SharpSpring, HubSpot, Eloqua, Act-On of een andere? Dan zit de verwerking en opvolging meteen goed. Je bent klaar om je leads te kwalificeren.

Interesse?

Hier herbekijken