Online lead generation met contentmarketing in B2B, hoe begin ik eraan

Door correct in te spelen op de informatiebehoefte van je potentiële klanten, zorg je voor een vertrouwensband en kan je vanuit de marketing voor een extra bron van leads zorgen. Bekijk onze aanpak in vier stappen. Die is gemaakt om je te helpen een reeks projecten op te zetten, te meten, bij te sturen en een maximaal resultaat te behalen.

Lees meer

De tools van Google goed instellen

Google heeft vernuftige marketing-tools, maar de bomen door het bos zien wordt algauw een uitdaging. Waar dient wat precies voor? Hoe werken die applicaties samen? En misschien nog de belangrijkste vraag: hoe zet ik dat allemaal proper op?

Lees meer

Vier leugens over leads

Leads, er gaan de wildste leugens over rond. Waar komen ze vandaan, is het gemakkelijker of moeilijker geworden om aan goede leads te geraken, hoe maak je ze klant, hoe volg je ze op, welke leads mag je weigeren, enzovoort. Zelf wilden we een aantal misverstanden over leads uit de weg ruimen. Beoordeel zelf of het zo erg is als we het stellen...

Lees meer

PR in acht stappen

Hoe kunnen we als bedrijf meer in de pers verschijnen? Het is een vraag die we vrij vaak krijgen van onze klanten. Hoog tijd om dit verder uit te werken. In dit stappenplan nemen we je mee in de do’s en don’ts van perscommunicatie.

Lees meer

Ga toch maar met een nieuwsbrief voor klanten van start

Hoe blijven we in contact met onze klanten en al zeker met klanten die geen nood hebben aan regelmatig overleg? Hoe zorgen we ervoor dat ook de occasionele klanten aan ons blijven denken? Uit het oog, uit het hart, weet je wel..

Lees meer

De rol van marketing in de buyer journey

We enquêteerden honderden Belgische B2B-beslissingsnemers omdat we wilden weten hoe ze zich informeren tijdens twee fasen van het aankoopproces: (a) wanneer ze iets nodig hebben maar nog niet precies weten wat ze willen en (b) wanneer ze al goed omschreven hebben wat ze eventueel willen aankopen.

Lees meer

Is inbound marketing betaalbaar voor elk B2B-bedrijf?

We zien dat de ruime meerderheid van de B2B-bedrijven geen plan voor inbound marketing heeft. Of een plan in de kast liggen heeft, maar het niet uitvoert. Hebben al die bedrijven het dan bij het verkeerde eind en zijn ze iets aan het missen? Misschien wel. Laten we daarom eens kijken wat er nodig is om ermee te starten.

Lees meer

Wat mag ik verwachten van een nieuwe website?

Waarom wil je een nieuwe website? Je kan bijvoorbeeld vinden dat je website niet goed gevonden wordt door klanten en medewerkers. Of misschien is je aanbod veranderd, of vind je je huidige website verouderd. Afhankelijk van het doel dat je wil bereiken, kunnen we inschatten wat je van die nieuwe website mag verwachten.

Lees meer

Lancering van een nieuwe website in 14 stappen

Bij een nieuwe website komt heel wat kijken. Om bezoekers vast te houden, heb je een goed evenwicht nodig tussen de hoeveelheid informatie en een charmante vormgeving. Misschien ben je je niet altijd bewust van de valkuilen en heb je veel vragen. Dit overzicht kan je gebruiken als een handleiding waarmee je in 14 stappen gaat naar de website die je nodig hebt.

Lees meer