Referenties

Kohera behaalt opvallend veel online leads

Kohera wou meer leads genereren via hun website en is daar vrij snel in geslaagd. Interessante content over hot topics en een goede contactendatabase van klanten en prospecten legden de basis. Door de integratie met de marketing automation software van ClickDimenisons weet Kohera nu perfect wie geïnteresseerd is in welke content.

Sam Steen, sales en marketing manager bij Kohera, vertelt hoe dit in zijn werk ging:

Zo werkt het

Goede content genereren en delen is de eerste stap. Die content moet in eerste instantie eenvoudig te begrijpen zijn voor iedereen. Ook mensen die niet vertrouwd zijn met de technologie van Kohera, moeten perfect begrijpen waar het om gaat. Wanneer Kohera deze content deelt, willen ze ook de ongekwalificeerde leads kunnen opvolgen. Daarvoor gebruikt Kohera marketing automation software van ClickDimensions die volledig geïntegreerd is in hun CRM-systeem. Vroeger gebruikte Kohera verschillende applicaties om webinars te hosten, mailings uit te sturen, contacten te creëren en te kijken wie de website bezoekt. Nu verloopt dit allemaal via ClickDimenisons. Zo weet men steeds beter wie welke content bekijkt. Door hun leadmanagement te optimaliseren, is Kohera nu in staat om meteen te achterhalen wie interesse heeft. Zo kunnen ze leads gericht contacteren.

Pragmatische aanpak loont

“We zijn met verschillende mogelijke partners gaan spreken. Uiteindelijk hebben we gekozen voor Quadrant Communications. Hun pragmatische aanpak ligt perfect in lijn met onze eigen manier van werken”, aldus Sam Steen. “Bovendien waren we op zoek naar een onestopshop voor al onze communicatie en dat hebben we ook bij Quadrant gevonden.”

Klanten eerst

Nieuwe prospecten en nieuwe klanten zijn altijd interessant, maar Kohera richt zich vooral tot zijn bestaande klanten. “We zorgen ervoor dat we goed op de hoogte zijn over nieuwe producten en andere verschuivingen in de markt. Zo kunnen we interessante content brengen en bewijzen we onze expertise aan onze klanten.”

Wil je ook aan de slag met contentmarketing?

Voor wie er aan wil beginnen, kan je onderaan deze pagina een whitepaper over lead generation met contentmarketing downloaden. Eerst komt er een opsomming van wie je allemaal nodig hebt om er een succes van te maken.