Referenties

Inno.com Institute verkoopt vlotter dan ooit

Het Inno.com Institute biedt een niche-opleiding aan. De juiste geïnteresseerden bereiken was daardoor geen eenvoudige klus. De inhoud van de cursus bleek de sleutel om vraag en aanbod samen te brengen. Door de contentmarketing perfect af te stemmen op die inhoud, nam het aantal bezoekers op de website exponentieel toe. Belangrijker nog is dat de online advertenties de juiste mensen aanspraken.

Maxime Bernaert, Consultant en Program Director of Master in Enterprise Architecture, legt uit waar Quadrant kon helpen.

Een specifieke doelgroep bereiken

Het Inno.com Institute biedt een masteropleiding in Enterprise Achitectur aan. Voor deze opleiding is niet alleen de juiste interesse, maar ook vooropleiding belangrijk. Ook vraagt het behalen van een masterdiploma heel wat engagement. Het was het voor Inno.com een hele uitdaging om geïnteresseerden te vinden. De opleiding is van een hoog niveau en er is wel degelijk vraag naar, maar helaas werd ze in België weinig gevonden, waardoor er weinig inschrijvingen waren. De doelgroep heel nauwkeurig definiëren was dus het belangrijkste werk. Vervolgens kneedden we informatie uit de cursus tot een aantrekkelijk geheel dat hun publiek kon smaken.

Van 1.000 naar 20.000

Dat deze strategie werkte, bleek al snel uit de resultaten. Vroeger had Inno.com gemiddeld zo’n duizend bezoekers per jaar op hun website. Nu ze met contentmarketing van start zijn gegaan is dat aantal spectaculair gestegen. Bovendien verzamelt het bedrijf jaarlijks de contactgegevens van ongeveer vijfhonderd mensen dankzij gated content.

De pragmatische aanpak

Maxime Bernaert: “Samen met Quadrant Communications bepaalden we eerst onze doelgroep. Daarna maakten en verspreiden we content afgestemd op die groep. Quadrant Communications charmeerde ons vooral door hun pragmatische aanpak. Al in de eerste sessie stelden ze kritische vragen om onze positionering en doelgroep te bepalen. Vervolgens maakten ze een plan met kleine stappen die het voor ons concreet maakten en telkens een duidelijk resultaat moesten op leveren. Ze kunnen – beter dan anderen – écht in de huid kruipen van hun klant, met een pakket op maat tot gevolg.”