Referenties

Hysopt heeft een hogere omzet via marketingcampagnes

Hysopt is een snelgroeiende spin-off van de Universiteit Antwerpen. Ze schreven een zeer geavanceerde cloudsoftware om grote HVAC-installaties mathematisch correct te berekenen. Daarmee kunnen klanten al snel tot 30% besparen op installatie, onderhoud en energieverbruik. Wij zorgen sinds een paar jaar voor de promotie van Hysopt. Het is begonnen met de website, die we hielpen opbouwen zodat die een verstaanbare boodschap naar klanten en prospecten overbrengt. Peter Van Roosbroeck, CEO van Hysopt, is tevreden over de zelfstandige aanpak van Quadrant, dat in zijn ogen een deel van de organisatie is geworden voor heel het marketingcommunicatiebeleid.

Webinars leiden tot een extra omzet van ongeveer 150.000 euro

Peter Van Roosbroeck deelt de voordelen van zijn samenwerking met Quadrant: “De reden waarom we samenwerken met Quadrant is hun authentieke en no-nonsense aanpak. Wat ik erg aangenaam vind, is dat we wekelijks een overleg hebben, een korte telefonische vergadering waarbij Quadrant ons bij het handje neemt. Ze gaan dan alle punten op de agenda af en zorgen ervoor dat onze promotiecampagnes blijven lopen, ook wanneer wij niet veel tijd hebben.”

Die campagnes worden steeds actiever en zorgen voor een reële impact op de omzet. Een concreet voorbeeld zijn Hysopts webinars die leiden tot omzet uit opleidingen. Peter Van Roosbroeck: “Quadrant heeft ons zeer goed geholpen met het organiseren van die webinars en de inschrijvingen van nieuwe deelnemers. Dat heeft geleid tot een extra omzet van ongeveer 150.000 euro in 2018.”

Nieuwe verkoopstrategie, nieuwe website

Sinds kort is de website vernieuwd. Hysopt richt zich steeds meer naar de bouwheer die grote HVAC-installaties beheert en dus moest de website aangepast worden aan de verwachtingen en informatiebehoeften van een bouwheer. Ook dat heeft Quadrant grotendeels onafhankelijk aangepakt. Peter Van Roosbroeck: “Je voelt dat Quadrant hard werkt om ons te begrijpen en in het algemeen een zeer goede kennis heeft van promotie voor technologiebedrijven. Dat spaart ons veel tijd uit en zorgt voor sterke resultaten.”