Referenties

Hysopt heeft een hogere omzet dankzij marketingbeleid

Hysopt is een spin-off van de Universiteit Antwerpen. Ze hebben een softwarepakket gemaakt voor het ondersteunen van ontwerpers in de verwarming- en koelingssector. Ze werken samen met Quadrant Communications voor hun algemeen marketingbeleid. Dat is begonnen met de website, die Quadrant heeft helpen opbouwen zodat de website een goede boodschap naar hun klanten overbrengt. Quadrant helpt Hysopt ook met het maken van blogs en LinkedIn-campagnes, eigenlijk dus met het genereren van leads voor Hysopt.

Peter Van Roosbroeck, CEO van Hysopt, is tevreden over de zelfstandige aanpak van Quadrant, dat een deel van de organisatie is geworden voor heel het marketing- en communicatiebeleid.

Webinars leiden tot een omzet van ongeveer 150.000 euro

Peter van Roosbroeck deelt de voordelen van Quadrant: “De reden waarom we samenwerken met Quadrant is de authentieke en no-nonsense aanpak. Wat ik erg aangenaam vind, is dat we wekelijks een overleg hebben, een telefonisch overleg waarbij Quadrant ons bij het handje neemt. Ze gaan dan alle punten op de agenda af en zijn zo eigenlijk een deel van onze organisatie op het gebied van marketing. Een concreet voorbeeld van de samenwerking met Quadrant zijn onze webinars, die leiden tot omzet die we kunnen genereren met opleidingen. Quadrant heeft ons zeer goed geholpen met het organiseren van die webinars en de inschrijvingen van nieuwe deelnemers. Dat heeft geleid tot een omzet van ongeveer 150.000 euro in 2018.”

Meer volgers

“Een ander concreet voorbeeld van de samenwerking is het aantal volgers dat we hebben op onze website en onze LinkedIn-pagina. Toen we startten, waren er nul. Nu zijn er 300. Ik zou Quadrant aanbevelen omdat ze onze sector kennen. Ze weten wat ze doen in de IT en de technologiesector en eigenlijk zijn ze een deel van onze organisatie geworden voor heel ons marketing en communicatiebeleid,” vertelt Peter van Roosbroeck.