Zoveel mogelijk leads?

Zoveel mogelijk leads?

Door: Frank

“Maar niet met mij”, denken uw beste verkopers. Want elke verkoper zal zijn gerapporteerde leads liever onderschatten, terwijl uw marketingafdeling ze zal proberen te overschatten. En dan moet u de effectiviteit van uw leads meten?

In vele bedrijven ligt de marketingafdeling onder vuur om voortdurend te bewijzen dat ze efficiënt werken. Bij een van onze Amerikaanse klanten is het haast absurd. Om simpele productbrochures te kunnen bijbestellen, moet men aangeven hoeveel leads het zal opleveren alvorens het budget van een paar honderd euro vrijkomt. Terwijl iedereen toch al lang weet dat elke 16,86 gedrukte brochures van 12 pagina’s voor exact 2,47 leads zorgen (zucht). Ik denk dat je er zo gek van wordt, dat je zelfs visitekaartjes die je op een vakbeurs van de vloer hebt opgeraapt, op den duur als een lead gaat beschouwen.

Dan de verkopers. Die laten zich niet zo gemakkelijk gek maken. En ze zijn ook niet van gisteren. Hoe vollediger ze rapporteren over alle fasen van het verkoopproces, hoe beter het zicht van hun verkoopdirecteur op hun mogelijke toekomstige resultaten. Dat kan hun verkoopdoelstelling voor het volgend kwartaal of het volgend jaar alleen maar verhogen. Als ze dus een aantal veelbelovende leads ‘vergeten’ rapporteren, creëren ze ademruimte voor zichzelf. Een zogenaamd vergeten lead wordt dan een wit konijn uit de toverhoed van de verkoper, en hup, de kwartaalbonus is weer binnen.

Oké, ik weet dat ik er een beetje een karikatuur van gemaakt heb. Maar au fond is het waar, niet?

Leads verwerken met CRM

Leads opvolgen? Verkoop kijkt naar marketing en marketing kijkt naar verkoop. Met als resultaat dat uw leads blijven liggen. Deze whitepaper geeft eindelijk een bruikbaar model over hoe u uw leads op de meest efficiënte manier kwalificeert en opvolgt.

We houden rekening met uw privacy. Om uw aanvraag op te volgen, worden uw gegevens opgeslagen in onze CRM-software. Zonder uw akkoord voegen we u echter niet toe aan onze verzendlijst voor direct marketing per e-mail. Meer informatie over wat we met uw gegevens doen, staat in onze privacyverklaring.

todo

We houden rekening met je privacy. Alleen als je het daarmee eens bent, voegen we je toe aan onze verzendlijst voor direct marketing per e-mail. Meer informatie over wat we met je gegevens doen, staat in onze privacyverklaring.