Vier vette leugens over leads

Vier vette leugens over leads

Door: Frank

Gisteren organiseerden we een evenement over leads. Waar komen ze vandaan, is het gemakkelijker of moeilijker geworden om aan goede leads te geraken, hoe maak je ze klant, hoe volg je ze op, welke leads mag je weigeren, enzovoort.

Zelf wilden we een aantal misverstanden over leads uit de weg ruimen. Om een beetje te provoceren, hadden we het over vette leugens. Beoordeel zelf of het zo erg is.

Vette leugen één: “We hebben meer leads nodig”

Natuurlijk moet iedereen meer leads hebben. En toch klopt het niet. De overgrote meerderheid van klanten die ons namelijk om meer leads vroeg, had er geen idee van hoeveel leads ze het jaar voordien binnen haalden. Noch waar de goede leads vandaan kwamen en vanwaar de minder interessante. Driekwart van de mensen die zeggen dat ze meer leads nodig hebben, bedoelen dus eigenlijk dat ze geen goed zicht op hun leads hebben.

Je kan daar heel pragmatisch mee omgaan en opportunistisch naar meer leads zoeken. Dat zal vermoedelijk wel lukken, maar zeer motiverend is dat meestal niet. Beter is om binnen heel het bedrijf afspraken te maken over wat een lead is, ervoor te zorgen dat al die leads op de een of andere manier geregistreerd geraken en dat ze allemaal opgevolgd worden. Daarbij kan je achterhalen waar de leads vandaan komen en welke de meest interessante zijn. Zo kan je later gericht op zoek naar meer.

Want we hebben ook allemaal geleerd dat een doelstelling SMART moet zijn. Gewoon “meer leads” is te weinig specifiek en dus een dikke leugen. Trouwens, heel erg misschien heb je minder leads nodig, maar dan wel van een zeker type en een zekere kwaliteit.

Lees hier vette leugen twee, drie en vier.

Leads verwerken met CRM

Leads opvolgen? Verkoop kijkt naar marketing en marketing kijkt naar verkoop. Met als resultaat dat uw leads blijven liggen. Deze whitepaper geeft eindelijk een bruikbaar model over hoe u uw leads op de meest efficiënte manier kwalificeert en opvolgt.

We houden rekening met uw privacy. Om uw aanvraag op te volgen, worden uw gegevens opgeslagen in onze CRM-software. Zonder uw akkoord voegen we u echter niet toe aan onze verzendlijst voor direct marketing per e-mail. Meer informatie over wat we met uw gegevens doen, staat in onze privacyverklaring.

todo

We houden rekening met je privacy. Alleen als je het daarmee eens bent, voegen we je toe aan onze verzendlijst voor direct marketing per e-mail. Meer informatie over wat we met je gegevens doen, staat in onze privacyverklaring.