Sage

Ook Sage heeft meer leads dankzij contentmarketing

Door: Kristof

We verkondigen het al jaren: gerichte contentmarketing levert uw bedrijf meer bruikbare leads en laat sales en marketing vruchtbaar samenwerken. Verschillende van onze klanten leveren hiervoor elke dag meetbare bewijzen. Omdat eigen lof stinkt, laten we het graag door hen zelf vertellen. Alex Dossche, managing director van Sage België, merkt dat hij sinds onze samenwerking opmerkelijk meer leads binnenhaalt.

Scoren dankzij relevantie

Een groot deel van de campagnes en de basisideeën komt uit het buitenland. Dat is logisch voor een multinational, het zou zonde zijn om internationaal werkende recepten niet overal uit te proberen. Met het beschikbare materiaal gaan we dan aan de slag om de lokale relevantie te zoeken en de meest geschikte doelgroepen te bepalen. Die aanpak is noodzakelijk om te kunnen scoren met contentmarketing.

Andere vragen komen uit het lokale verkoopteam dat ondersteuning wenst bij prospectie en cross-selling, bijvoorbeeld. Ook dan gaan we eerst na of er bruikbaar internationaal basismateriaal is dat we kunnen aanpassen naar wat we in België denken nodig te hebben. Indien nodig, ontwikkelen we zelf de volledige campagne binnen de bestaande branding en messaging van Sage. “Onze gehele marketingcommunicatie blijft daardoor mooi op elkaar afgestemd, zodat we met een uniforme boodschap naar buiten komen”, zegt Alex Dossche.

De voordelen van Quadrant: gestructureerd en toch flexibel

De meeste campagnes lopen zowat het hele jaar door en zijn helemaal op elkaar afgestemd (anders gezegd: ze lopen elkaar ook niet in de weg). Doordat we bij Quadrant het grootste deel van het uitvoerende werk op ons nemen en alles netjes rapporteren, kunnen de marketingmedewerkers van Sage zich beter focussen op de samenwerking met de partners, de verkoop en het ontwikkelen van nieuwe campagnestrategieën.

“Quadrant werkt grondig, is kritisch en zeer flexibel. Ze dagen ons wel uit om net dat stapje verder te gaan. We werken in een sector waar elke dag iets verandert en samen met Quadrant kunnen we hier snel op inspelen. Ik zou Quadrant aanraden voor de persoonlijke aanpak. We kunnen de volledige communicatiemix uitbesteden op één adres en dat bespaart ons heel wat kopzorgen”, aldus Alex Dossche.

Reële impact

Door heel gericht op verschillende doelgroepen te werken, heeft de marketingafdeling van Sage een extra kanaal geopend waarlangs gekwalificeerde leads vlotter binnenlopen. Met deze leads kan sales dan aan de slag. De bijdrage van marketing aan de verkoop is reëel.

Bekijk hieronder de video die ons deed blozen…