U heeft minder leads nodig

U heeft minder leads nodig

Door: Frank

Vandaag twee tips: een goed bewaard geheim dat helpt om verkoop en marketing te doen samenwerken en ook een dikke leugen waarin u teveel energie stopt. Want u heeft minder leads nodig. Goede leads, namelijk.

Het geheim en de leugen komen uit BtoB Magazine, hier zijn ze onvertaald en een beetje ingekort.

Secret: Send your marketing folks out with your salespeople

The pharmaceutical market does it all the time: the marketing rep will sit in on meetings with doctors while the salesperson makes his or her pitch. It works because the marketer sees the salesperson in action and learns which points seem to resonate. The marketer also gets better firsthand knowledge of customer questions and issues. Both sets of data can help a marketer produce better leave-behind collateral, case studies, Web pages, promotions, direct mail. In the reseller market, a ride-along can be a good time to educate salespeople. You’re probably doing plenty of education now; but, when a reseller feels personally cared for, he or she is more likely to push your product over someone else’s.

Lie: Marketing and sales should be working daily to build a large database of leads

Involving sales in building a database of leads can negatively impact the bottom line. Good salespeople should spend their time networking and building relationships—not adding names to a database. It is better to rely on a specialized department or a supplier to pass vetted sales leads.

Marketers should not spend a lot of time adding names, either. Why not focus on mining analytics to find the most engaged customers and prospects, and concentrate on shaping and designing materials that will help salespeople make their sales. Marketing is a ‘pre-sales’ job. It’s not about collecting as many leads as you can find; it’s about discovering quality leads.

Wat ik er nog aan wil toevoegen: marketing is ook een ‘post-sales’ job. Klanten behouden, nagaan of ze tevreden zijn en ook op zoek gaan naar leads door ermee in contact te blijven. Want uw verkoopteam heeft niet altijd voldoende tijd en motivatie om alle bestaande klanten goed op te volgen. Naargelang van het soort activiteit van je bedrijf kan het interessant zijn om ook met de dienst-na-verkoop mee op pad te trekken.

Leads verwerken met CRM

Leads opvolgen? Verkoop kijkt naar marketing en marketing kijkt naar verkoop. Met als resultaat dat uw leads blijven liggen. Deze whitepaper geeft eindelijk een bruikbaar model over hoe u uw leads op de meest efficiënte manier kwalificeert en opvolgt.

We houden rekening met uw privacy. Om uw aanvraag op te volgen, worden uw gegevens opgeslagen in onze CRM-software. Zonder uw akkoord voegen we u echter niet toe aan onze verzendlijst voor direct marketing per e-mail. Meer informatie over wat we met uw gegevens doen, staat in onze privacyverklaring.

todo

We houden rekening met je privacy. Alleen als je het daarmee eens bent, voegen we je toe aan onze verzendlijst voor direct marketing per e-mail. Meer informatie over wat we met je gegevens doen, staat in onze privacyverklaring.