Met content marketing alleen kom je er niet

Met content marketing alleen kom je er niet

Met de zomer op komst hebben we zin om eens lui te zijn en snel even een nieuw rapport van de Aberdeen Group te bespreken. Het gaat over de Hidden Sales Cycle, een hele mooie term waarmee het onderzoeksbureau anoniem surfen en onzichtbare mond-tot-mondreclame bedoelt. Het volledige rapport kan je hier gratis downloaden na registratie, voor de vijf-regel-versie kan je gewoon verder lezen.

Vroeger bestonden ze ook, die onzichtbare prospecten uit de Hidden Sales Cycle. Ze informeerden zich via-via bij bestaande klanten of kwamen op je beursstand informatie opvragen zonder zichzelf bekend te maken. Net zoals je vroeger op de beursstand misschien interessantere brochures had dan iemand anders, moet je nu die anonieme surfer beïnvloeden met content marketing.

Om het gebruik van die content marketing te vereenvoudigen, heeft Aberdeen een tabel opgesteld met een overzicht van welk type content het best past bij welk stadium in de aankoopbeslissing. Daaruit volgt dat je je content in veel meer omstandigheden kan hergebruiken dan alleen maar om anonieme surfers over de streep te trekken. En dat je misschien meer soorten content nodig hebt dan alleen ROI-modellen en testimonials.

Volgens een kleinschalig onderzoek van Aberdeen blijkt dat bedrijven die content marketing koppelen aan de buyer journey dubbel zoveel leads kunnen kwalificeren. Met content marketing alleen ga je er dus niet komen, ze moet in functie staan van verschillende fasen in de aankoopbeslissing.

Het hele rapport is goed tien bladzijden lang en concreet genoeg om leuk te zijn. Registreer je bij Aberdeen Group voor het gratis rapport ‘Content marketing and the road to revenue: answering the questions’. We zouden het je ook zo kunnen toesturen, maar dat is niet erg netjes.