Wanneer heb ik een goede click-through-rate

Wanneer heb ik een goede click-through-rate

Door: Frank

Deze week kwam een rapport van Silverpop uit met zeer gedetailleerde benchmarks over e-mailmarketing. De gemiddelde click-through-rate uit alle gemeten e-mailmarketing bedraagt bij hen 2,4%. Ook Mailchimp geeft cijfers die in dezelfde richting wijzen. Bij Addemar zijn de cijfers een stuk ouder en een stuk hoger, volgens een onderzoek van de IAB.

Waar moet je dus voor jezelf de lat leggen? Tussen de 2% en de 8% lijkt ons een goede samenvatting. Haal je minder dan 2%, dan moet je echt iets doen aan je mailers. Haal je 8% of meer, dan zouden we geen extra energie stoppen om dat percentage nog hoger te krijgen, maar kijken naar iets anders uit je communicatiemix dat je kan optimaliseren.

En het kan nogal schommelen: de drie laatste mailers die wijzelf verstuurden naar klanten en relaties haalden click-through-rates van 5,4%, 3,1% en 17,1%. De laagste score van 3,1% haalden we uit een experimentje omdat we nog eens wilden nagaan wat er gebeurt als je te laat op de dag verstuurt. Dat weten we dus ook weer ..

Online leads binnenhalen

Allemaal heel mooi wat contentmarketing belooft, maar hoe begint u eraan? Hoe start u een leadgenerator op die lang kan blijven draaien? Met deze gratis whitepaper zetten we u op weg. U krijgt twintig pagina's met ideeën, plus een checklist en een plan voor een quick win.

We houden rekening met uw privacy. Om uw aanvraag op te volgen, worden uw gegevens opgeslagen in onze CRM-software. Zonder uw akkoord voegen we u echter niet toe aan onze verzendlijst voor direct marketing per e-mail. Meer informatie over wat we met uw gegevens doen, staat in onze privacyverklaring.

todo