Soms is het uiterlijke van je website niet belangrijk…

Soms is het uiterlijke van je website niet belangrijk…

Door: Katrien

Niet iedereen wil het toegeven, maar we doen het allemaal. We beoordelen onze omgeving eerst op het esthetische. Dat is niet anders voor je bedrijf. Je website is je visitekaartje. Het is daarom belangrijk dat er een goed evenwicht is tussen hoe de website eruit ziet en de informatie die potentiële klanten en partners zoeken. Liefst zonder dat je daar bakken geld moet voor neertellen.

Precies omdat het uiterlijke finaal wel belangrijk is, gaat men bij de planning van een nieuwe website daar vaak in de fout. Door al van in de planning het uiterlijke centraal te zetten, kan je in de val lopen en krijg je een website die niet goed werkt. Hierbij een paar suggesties om even bij stil te staan…

Planning

Of je nu een verouderde website wilt updaten of volledig van nul begint, voor een goede website heb je vooral een projectcoördinator nodig. De coördinator is belangrijker dan de designer en moet iemand zijn die de planning op de voet volgt en het team kan laten samenwerken. Op die manier haal je deadlines, komen de juiste taken bij de juiste mensen terecht en ontsnap je aan onaangename verrassingen wanneer de website wordt geleverd.

Wat jij wilt vertellen vs. wat de klant zoekt

Je website dient om op een leuke manier wat meer over je bedrijf te vertellen? Tja, eigenlijk niet. Het gaat niet om wat jij wilt zeggen, maar om wat de bezoeker wilt weten. Het mag nog zo interessant zijn wat je met de wereld wilt delen en het mag er nog zo aantrekkelijk uitzien. Als de bezoeker niet op zoek is naar die informatie, zal geen kat het lezen. Het is een gekende valkuil, maar veel bedrijven lopen er toch met open ogen in.

Design vs. gebruiksgemak

Je website moet er natuurlijk goed uitzien, maar hij moet in de eerste plaats gebruiksvriendelijk zijn. Denk aan dat fantastisch mooie paar schoenen die vreselijk knellen en je rugpijn bezorgen. Uiteindelijk draag je die liever niet, hoe wondermooi ze ook zijn. Wees daarom niet te zuinig met inspanningen voor het praktische ontwerp van je website. Een degelijke webdesigner ontwikkelt een website waar elke bezoeker zo vlot mogelijk doorheen kan navigeren. Denk aan knoppen die groot genoeg zijn, relevante afbeeldingen en leesbare teksten die je op elk soort toestel kan bekijken.

Er zijn nog heel wat zaken waarmee je rekening moet houden wanneer je een nieuwe website opzet. In onze whitepaper beschrijven we in 14 duidelijke stappen hoe je op een budgetvriendelijke manier een professionele website krijgt waarover iedereen tevreden is.

Naar een betere website

Een nieuwe website maken is een intense klus. Vaak lopen timing en budget uit de hand. Ons stappenplan zet u op weg om uw nieuwe website online te krijgen binnen een realistische deadline, zonder onnodige kosten. Bekijk de veertien stappen met voorbeelden.

We houden rekening met uw privacy. Om uw aanvraag op te volgen, worden uw gegevens opgeslagen in onze CRM-software. Zonder uw akkoord voegen we u echter niet toe aan onze verzendlijst voor direct marketing per e-mail. Meer informatie over wat we met uw gegevens doen, staat in onze privacyverklaring.

todo