Sociale media in B2B: hoe hou je het levend?

Sociale media in B2B: hoe hou je het levend?

Door: Katrien

In de andere blogpost van deze week gaven we de drie voornaamste factoren voor succes op sociale media: een plan, ambassadeurs en vooral sponsorship van hogerhand. Heb je beslist om er met je bedrijf vol voor te gaan? Om je slaagkansen niet te laten afhangen van een handvol enthousiaste collega’s is voor jou als communicatieverantwoordelijke ook wat huiswerk.

We balden ze samen in tien tips:

  1. Combineer een blog met een basiskanaal op sociale media en recycleer volop
  2. Maak accounts aan, zet Company Pages op en begin mensen te volgen
  3. Update je website: blogposts, een Twitter feed, buttons, enzovoort
  4. Schrijf richtlijnen en geef je collega’s tips hoe ze je bedrijf online kunnen promoten
  5. Roep een ‘ambassador task force’ samen en organiseer regelmatige planningmeetings om inhoud te bepalen
  6. Duid een Social Media Manager aan die dagelijks de takenplanning en quota opvolgt, plus aan elke marketingactiviteit een sociale media-staartje hangt
  7. Ga op zoek naar relevante verhalen in elke afdeling (al dan niet door een externe copywriter), voor minstens één blogpost per week en/of twee tweets per dag
  8. Voorzie externe ondersteuning voor vertaling of ghostwriting, indien nodig
  9. Voorzie training in copywriting, praktisch gebruik van je blogsoftware en SEO-plugins
  10. Deel resultaten in een dashboard

Online leads binnenhalen

Allemaal heel mooi wat contentmarketing belooft, maar hoe begint u eraan? Hoe start u een leadgenerator op die lang kan blijven draaien? Met deze gratis whitepaper zetten we u op weg. U krijgt twintig pagina's met ideeën, plus een checklist en een plan voor een quick win.

We houden rekening met uw privacy. Om uw aanvraag op te volgen, worden uw gegevens opgeslagen in onze CRM-software. Zonder uw akkoord voegen we u echter niet toe aan onze verzendlijst voor direct marketing per e-mail. Meer informatie over wat we met uw gegevens doen, staat in onze privacyverklaring.

todo