Social media superman?

Social media superman?

Door: Katrien

Tijdens de middagpauze houden we hier vaak een of andere discussie, eventueel over een vraag waar een collega mee zit. Laatst lag social media nog maar eens op tafel: “Moeten we als adviseurs actief zijn op zowat alle social media om goede raad te kunnen geven aan onze klanten?” Meteen kregen we uiteenlopende meningen en het team splitste zich zowat op in twee kampen.

In het ja-natuurlijk-moet-je-socially-connected-zijn-kamp zaten allemaal leuke collega’s, maar ik koos toch voor het neen-te-veel-is-te-veel-kamp. Als communicatiespecialist leek het me voldoende om te weten wat er allemaal mogelijk is, wie waar actief is en hoe alles in grote lijnen werkt. Moet je zelf alle social media gebruiken om dit te weten te komen? Niet echt. Daar heb je collega’s voor die zich erin willen specialiseren.

Bitter weinig mensen of bedrijven zijn met alles even actief aan de slag. Gelukkig maar, want wie heeft steeds iets nieuws of interessants te vertellen? Dat is niet altijd het geval. En de inhoud, daar gaat het om. Het is de reden waarom mensen jou gaan volgen en het leuk vinden om dat te blijven doen. Als het je niet echt interesseert, dan druipt het wel af van wat je doet.

Samengevat? Als communicatiespecialist moet je wel weten wat het aanbod en de werking van de verschillende social media inhoudt. Maar het is geen must om overal aan deel te nemen. Iedereen voelt zich goed met een ander medium. Dat is precies het advies dat we aan onze klanten meegeven. Het is belangrijk om na te gaan welk medium het beste past, waar ze zich het best bij voelen om hun doelpubliek aan te spreken. Met de juiste focus en expertise kan je veel meer verwezenlijken dan al je munitie te verschieten via verschillende kanalen.

Het start met content...

Allemaal heel mooi wat contentmarketing belooft, maar hoe begint u eraan? Hoe zorgt u ervoor dat u content kan omtoveren in leads? Zou het echt zo makkelijk zijn? Met deze gratis whitepaper zetten we u op weg. U krijgt twintig pagina's met ideeën, een checklist en een plan.

We houden rekening met uw privacy. Om uw aanvraag op te volgen, worden uw gegevens opgeslagen in onze CRM-software. Zonder uw akkoord voegen we u echter niet toe aan onze verzendlijst voor direct marketing per e-mail. Meer informatie over wat we met uw gegevens doen, staat in onze privacyverklaring.

todo