Social media zijn meer dan speelgoed voor uw neefjes en nichtjes

Social media zijn meer dan speelgoed voor uw neefjes en nichtjes

Door: Katrien

Met 106 bevestigingen via LinkedIn was het gisterenavond eindelijk zover: ons evenement over social media voor B2B IT-bedrijven kon rekenen op het gezelschap van veel schoon volk die graag meer te wilden weten komen over het gebruik van social media voor hun IT-bedrijf.

De vijf sprekers waren hun sectorgenoten -en klanten van ons- die graag hun ervaringen met hun collega’s wilden delen. Elk van hen is actief in een bedrijf waar de situatie en het gebruik van social media anders is, wat op positieve reacties kon rekenen van de mensen in de zaal.

Thomas Verschueren van RealDolmen benadrukte het toenemende belang van social media wanneer anderen op zoek gaan naar informatie over uw bedrijf. Ga dus op zijn minst na wat er over uw bedrijf wordt gezegd (en beter, neem eraan deel en vertel het verhaal van je onderneming). Een social media-strategie die ondersteund wordt door het management is essentieel om succesvol ermee aan de slag te gaan. Onderdeel daarvan zijn richtlijnen voor de collega’s die aan het social media-programma meewerken, zodat alle neuzen in dezelfde richting wijzen.

Tim Nagels van SAP gaf mee dat social media ook interessant zijn om in te zetten voor de verkoop. De verkoopploeg daarvan overtuigen, is niet zo eenvoudig, maar wanneer ze ervaren dat LinkedIn hen toegang geeft tot zowat elke potentiële klant, zijn ze snel enthousiast om deze toepassing zeer actief te gebruiken.

Gert Diels van Cegeka is samen met zijn collega’s de grote stap voorwaarts aan het voorbereiden. Door de sterke, persoonlijke betrokkenheid van Cegeka’s werknemers in social media heeft men besloten ze meer strategisch in te zetten voor zowel intern als extern gebruik. Gert heeft een duidelijk stappenplan opgesteld en kwam het voorstellen.

Philippe Rogge van Microsoft stelde voor om in social media over de dingen te spreken die jou als persoon boeien en dus meer te zijn dan een spreekbuis van het bedrijf waarvoor je werkt. Hij zal zijn medewerkers dan ook niet aansporen om per se te berichten over Microsoft. Het doet afbraak aan de geloofwaardigheid.

Pol Vanbiervliet van Cisco werkt voor een van de vroegste gebruikers van social media die ook snel overschakelde naar meer video. Dus, met enkele filmpjes liet Pol zien wat de mogelijkheden zijn.

Online leads binnenhalen

Allemaal heel mooi wat contentmarketing belooft, maar hoe begint u eraan? Hoe start u een leadgenerator op die lang kan blijven draaien? Met deze gratis whitepaper zetten we u op weg. U krijgt twintig pagina's met ideeën, plus een checklist en een plan voor een quick win.

We houden rekening met uw privacy. Om uw aanvraag op te volgen, worden uw gegevens opgeslagen in onze CRM-software. Zonder uw akkoord voegen we u echter niet toe aan onze verzendlijst voor direct marketing per e-mail. Meer informatie over wat we met uw gegevens doen, staat in onze privacyverklaring.

todo