Meer plaats in tekstadvertenties van Google

Meer plaats in tekstadvertenties van Google

Door: Kristof

Uw klanten gaan steeds meer online op een mobiel toestel, ook om op zoek te gaan naar hun leveranciers en er contact mee op te nemen. Is dat ook bij u het geval, dan moet u zich aanpassen (bekijk bijvoorbeeld in Google Analytics hoeveel bezoekers mobiel naar uw website komen). Het is vandaag belangrijker dan ooit dat klanten u gemakkelijk vinden en dat u hun aandacht trekt wanneer ze online op zoek gaan. Ook Google heeft dat begrepen en begraaft op 26 oktober de traditionele advertenties. Niet echt natuurlijk, want in de plaats komt er een nieuwe generatie van uitgebreide tekstadvertenties die nog beter moeten inspelen op deze evolutie. Maar wat is het verschil dan? En vooral, wat houdt dat in voor uw campagnes?

Hetzelfde…

Met de nieuwe tekstadvertenties kunt u net hetzelfde als met gewone tekstadvertenties. Ze zijn beschikbaar op het Zoeknetwerk en het Display Netwerk, worden beheerd vanuit de AdWords-hulpprogramma’s en zijn compatibel met de extensies. Het grootste verschil is, zoals de naam al doet vermoeden, dat ze meer tekst bevatten. Zo wil Google adverteerders meer controle geven over hun boodschap en gebruikers van meer informatie voorzien alvorens ze doorklikken.

…maar anders

In vergelijking met de huidige tekstadvertenties, verschillen de uitgebreide tekstadvertenties door:

  • twee kopvelden <(elk maximaal 30 tekens) in de plaats van één
  • één enkel, uitgebreid beschrijvingsveld (maximaal 80 tekens)
  • een zichtbare URL waarvoor het domein van uw uiteindelijke URL wordt gebruikt
  • twee optionele Pad-velden die worden gebruikt in de zichtbare URL van de advertentie (maximaal 15 tekens)

De overstap

Vanaf 26 oktober kunt u enkel nog uitgebreide tekstadvertenties aanmaken. Bestaande tekstadvertenties zullen nog weergegeven worden. Wanneer u de overstap maakt naar de nieuwe generatie tekstadvertenties, hebben we tot slot nog deze tips voor u: voeg geen zaken toe omdat het kan, maar gebruik de extra tekens alleen als het van pas komt. Het belangrijkste is dat uw boodschap duidelijk en aantrekkelijk blijft en dat u de koppen van uw advertentie optimaal kiest. Dit maakt voor een klant immers het verschil tussen doorklikken of verdergaan.

Online leads binnenhalen

Allemaal heel mooi wat contentmarketing belooft, maar hoe begint u eraan? Hoe start u een leadgenerator op die lang kan blijven draaien? Met deze gratis whitepaper zetten we u op weg. U krijgt twintig pagina's met ideeën, plus een checklist en een plan voor een quick win.

We houden rekening met uw privacy. Om uw aanvraag op te volgen, worden uw gegevens opgeslagen in onze CRM-software. Zonder uw akkoord voegen we u echter niet toe aan onze verzendlijst voor direct marketing per e-mail. Meer informatie over wat we met uw gegevens doen, staat in onze privacyverklaring.

todo