Meer bezoekers naar je website zonder trucs

Meer bezoekers naar je website zonder trucs

Door: Katrien

Wil je meer bezoekers naar je website? Maak die dan in functie van je bezoeker. Spreek zijn taal, volg zijn logica. Zorg dat hij er iets aan heeft. Maak een interessante whitepaper beschikbaar, een handleiding, testimonials, instructievideo’s, blogposts met tips ‘n tricks, een quizje, een leuke test, enzovoort. Zorg met andere woorden dat er iets te beleven valt, ook voor een professionele bezoeker.

Er bestaat geen geheim handboek dat uitlegt hoe je meer bezoekers naar je website brengt. Google zegt duidelijk welke elementen belangrijk zijn en welke een mythe. Keyword density, de heading tag en andere tags, linkbuilding en microsites, een zo groot mogelijke website bouwen, alleen de homepage centraal zetten, gepersonaliseerde urls en een hoge PageRank werken steeds minder en worden soms afgestraft. Google kijkt steeds meer naar de kwaliteit van de inhoud en wat de bezoeker er echt doet. (Wat werkt zeker niet meer en blijft toch opduiken tijdens discussies over ranking in Google: meta keyword tags behoren al een paar jaar de-fi-ni-tief tot de verleden tijd. Doe je er kwaad mee? Vermoedelijk niet, maar het brengt niets op. Laten vallen dus.)

Maile Ohye van Google vat het mooi samen: “Consider spending less time obsessing about the latest trick to boost your rankings and instead focus on the fundamentals that will bring lasting visitors.

Dit zijn de basiselementen van een goede website:

  • interessante inhoud (bruikbaar, informatief, relevant, indien mogelijk met wat video)
  • duidelijke navigatie en technisch in orde (onder meer geoptimaliseerde titels en urls)
  • analyseer ook grondig wat er allemaal gebeurt (en doe iets met die gegevens)
  • stuur je bekenden er regelmatig naartoe (stem sowieso al je communicatie op elkaar af)
  • zoekwoordanalyse blijft belangrijk, of je het nu inzet voor SEO, social search of via SEA

Een beter vindbare website?

U wil bij de beste vrienden van Google horen, zodat iedereen u beter kan vinden en in één oogopslag op uw website ziet waar u voor staat? Met een goed gestructureerde website komt u al ruim halfweg. In deze whitepaper leggen we uit hoe u eraan begint en komt ook SEO kort aan bod.

We houden rekening met uw privacy. Om uw aanvraag op te volgen, worden uw gegevens opgeslagen in onze CRM-software. Zonder uw akkoord voegen we u echter niet toe aan onze verzendlijst voor direct marketing per e-mail. Meer informatie over wat we met uw gegevens doen, staat in onze privacyverklaring.

todo