Jaloers op Facebook

Jaloers op Facebook

Door: Frank

Nogal wat bedrijfsleiders die ik spreek, dromen in stilte om een googleken of een faceboeksken te doen. Namelijk met een minimale investering in marketingcommunicatie een uitzonderlijk hoge naamsbekendheid te verkrijgen op een uitzonderlijk korte termijn. Ze moeten helaas stoppen met dromen en wel hierom.

Google ging van start in 1998 en was tien jaar later zo een sterke merknaam dat het een veelgebruikt werkwoord werd. Dat heeft niemand hen voorgedaan en momenteel doet niemand hen dat na. Facebook heeft de pech dat het niet zo goed bekt om in het Nederlands een werkwoord van te maken, anders was het wellicht ook gelukt. Bovendien geven Google en Facebook zo goed als nulkommanul dollar uit aan advertising.

Waarom heeft het geen zin om daarvan gefrustreerd te geraken? Het businessmodel van hen zit namelijk helemaal anders in elkaar dan dat van onze gemiddelde klant. En het businessmodel van Google of Facebook grotendeels kopiëren, zal hen ook niet vooruit helpen; tenzij richting faillissement. Want een cruciaal element bij hen is vandeveuniet. Google en Facebook leveren bijna al hun diensten gratis aan de gemiddelde gebruiker. Als morgen mijn bakker even lekker brood blijft maken en het altijd voor niks weggeeft, dan wordt die heel binnenkort ook de bekendste en grootste bakker van Gent (gesteld dat hij zijn financiën, productie en logistiek op een miraculeuze manier onder controle houdt).

Dus, als u vanaf nu zoals Google en Facebook al uw gewone diensten gratis levert en dat kan doen op de logistieke rug van iemand anders (het internet), dan maakt u kans om snel groot en beroemd te worden. In het andere geval zal u uw inspiratie moeten halen bij succesvolle bedrijven met een gelijkaardig businessmodel als het uwe.

Online leads binnenhalen

Allemaal heel mooi wat contentmarketing belooft, maar hoe begint u eraan? Hoe start u een leadgenerator op die lang kan blijven draaien? Met deze gratis whitepaper zetten we u op weg. U krijgt twintig pagina's met ideeën, plus een checklist en een plan voor een quick win.

We houden rekening met uw privacy. Om uw aanvraag op te volgen, worden uw gegevens opgeslagen in onze CRM-software. Zonder uw akkoord voegen we u echter niet toe aan onze verzendlijst voor direct marketing per e-mail. Meer informatie over wat we met uw gegevens doen, staat in onze privacyverklaring.

todo