blog

Is het alleen de marketing die je social posts deelt?

Door: Joyce

Het maakt niet uit hoe vaak je het vraagt, het is meestal alleen maar de marketing die op het knopje duwt om social posts te delen. Dat is natuurlijk de bedoeling niet, want zo krijgen je posts niet voldoende bereik en mis je veel kansen om je netwerk van klanten, prospecten of sollicitanten te informeren. Waarom delen je collega’s die posts niet gewoon als je het hen vriendelijk vraagt?

Daar zijn twee redenen voor. Ten eerste, voor sommige mensen is dit gewoon te moeilijk, hoe simpel het voor jou ook lijkt. Als ze zelf moeten uitzoeken hoe ze kunnen delen, haken ze vaak al af nog voor ze eraan beginnen. Een tweede reden is dat ze te weinig gestimuleerd worden. Je kan het hen wel vragen, maar wat krijgen ze ervoor terug? “Het zal toch geen verschil uitmaken of ik nu deel of niet”, denken ze.

Drie stappen tot een groter bereik

Hoe kan je er dan voor zorgen dat hier verandering in komt? De oplossing die wij voor je hebben, bestaat uit drie delen. Eerst zorg je voor een ambassadeursprogramma. Dit is niet zo ingewikkeld als het klinkt. Het komt erop neer dat je collega’s de kans krijgen om op sociale media ambassadeurs van je bedrijf te worden. Hierdoor zijn ze als het ware een trots aanspreekpunt van je bedrijf en delen ze graag de berichten, wat alleen maar positief is voor je customer engagement en employer branding. Bovendien kan je aan het ambassadeurswezen een paar eenvoudige, leuke voordelen verbinden.

Ten tweede heb je software nodig, meer bepaald Social Seeder of een vergelijkbaar product. Met een campagne in die advocacy software stuur je je ambassadeurs een mail met een post die klaar is om te delen. Het enige dat zij nog moeten doen, is met één klik op de knop de post delen op hun sociale media naar keuze en er eventueel een persoonlijk tekstje bijzetten. Zo simpel als maar kan! Bovendien zijn ontvangers veel, veel sneller geneigd om iets te lezen dat gepost is door een van hun connecties, dan de posts van een bedrijf.

Het derde deel van de oplossing is het dashboard. In Social Seeder heb je bijvoorbeeld zicht op hoeveel er gedeeld wordt, door wie, op welke kanalen en hoeveel likes en echte hits elke campagne en ambassadeur je oplevert. Zo kan je duidelijk volgen hoe je bereik stijgt. Het dashboard met charts en leaderboard, waar de ambassadeur met de meeste hits bovenaan staat, kan voor je collega’s ook extra stimulerend werken.

Een Social Seeder-demo?

Wij bieden een speciale Social Seeder-formule voor de kmo aan. Zou je graag een demo hebben van Social Seeder? Hier vind je meer info en kan je een demo aanvragen.

Online leads binnenhalen

Allemaal heel mooi wat contentmarketing belooft, maar hoe begint u eraan? Hoe start u een leadgenerator op die lang kan blijven draaien? Met deze gratis whitepaper zetten we u op weg. U krijgt twintig pagina's met ideeën, plus een checklist en een plan voor een quick win.

We houden rekening met uw privacy. Om uw aanvraag op te volgen, worden uw gegevens opgeslagen in onze CRM-software. Zonder uw akkoord voegen we u echter niet toe aan onze verzendlijst voor direct marketing per e-mail. Meer informatie over wat we met uw gegevens doen, staat in onze privacyverklaring.

todo