Inspiratie van uw collega’s

Inspiratie van uw collega’s

Door: Frank

De voorbije twee jaar hebben ruim 200 technologie-bedrijven meegewerkt aan ons onderzoek naar de communicatiemix en toekomst-plannen. De antwoorden van meer dan 200 collega’s geven u vast inspiratie voor uw eigen communicatiemix.

Bedrijven communiceren haast uitsluitend om hun verkoop te stimuleren, zo blijkt steeds opnieuw uit het onderzoek (en wordt ook bevestigd in onze klantenverhalen). De voornaamste redenen zijn nieuwe producten versneld introduceren, cross-selling bij bestaande klanten, de bekendheid in nieuwe markten opdrijven, meer grote bedrijven bereiken en topklanten maken, meer offerte-aanvragen binnenkrijgen en meer prospecten aantrekken.

Hieronder, in dalende volgorde, de favoriete acties van uw collega’s. Bijna de helft (46% om precies te zijn) van hen werkt met een budget en een communicatieplan. Om u een idee te geven van de verhouding in onderstaande lijst: evenementen vindt men viermaal belangrijker dan social media. De vijftien favorieten:

  1. evenementen
  2. klantenverhalen (testimonials)
  3. website
  4. perscommunicatie
  5. gedrukte nieuwsbrief
  6. bannering
  7. e-mailnewsletter
  8. brochures, catalogi
  9. direct mail
  10. advertenties en publireportages
  11. vakbeurzen
  12. whitepapers
  13. sponsoring
  14. marktonderzoek
  15. social media

Online leads binnenhalen

Allemaal heel mooi wat contentmarketing belooft, maar hoe begint u eraan? Hoe start u een leadgenerator op die lang kan blijven draaien? Met deze gratis whitepaper zetten we u op weg. U krijgt twintig pagina's met ideeën, plus een checklist en een plan voor een quick win.

We houden rekening met uw privacy. Om uw aanvraag op te volgen, worden uw gegevens opgeslagen in onze CRM-software. Zonder uw akkoord voegen we u echter niet toe aan onze verzendlijst voor direct marketing per e-mail. Meer informatie over wat we met uw gegevens doen, staat in onze privacyverklaring.

todo