Haal achteraf meer uit je evenementen

Haal achteraf meer uit je evenementen

Door: Katrien

Het evenement zelf is voor velen de afsluiter van een vermoeiende marathon. Maar wist je dat je ook achteraf beter nog wat energie in het evenement stopt? Zo haal je alles uit de geleverde inspanningen.

Een goede voorbereiding

Denk tijdens de voorbereiding al aan wat je er achteraf wil uithalen. Een fotograaf, een cameraman of een copywriter uitnodigen, is vaak een kleine moeite. Vraag zeker aan een paar collega’s om actief te tweeten of nieuws te strooien op Facebook, ook uit eigen naam. Maak extra’s zoals een hashtag, een social feed, een goede deelnemerslijst en eventueel een livestream. Ook kan je je collega’s een lijstje geven van aanwezigen waar ze even mee kunnen praten. Een gesprek dat achteraf wordt opgevolgd met een vriendelijk mailtje en een nieuwe connectie op LinkedIn, bijvoorbeeld. Het resultaat van deze collectieve inspanning vult je website nog wel een tijdje aan. Bovendien hou je je evenement in de kijker.

Laat geen content liggen

Na je evenement voer je het plan uit dat je vooraf had opgesteld. De bedoeling is om de mensen die er waren verder te helpen en ook zij die er niet waren aan te spreken. Zoek je inspiratie? Alvast enkele suggesties om mooie herinneringen over te houden:

  • Verzamel de leukste tweets in een Storify of giet ze in een blog. Die deel je dan weer op sociale media en op je website.
  • Stuur opvolgmails in verschillende fases en volgens de verschillende doelgroepen.
  • Viel er voldoende content te rapen om een whitepaper te schrijven? Publiceer die op je website als gated content: downloadbaar na het invullen van contactgegevens.
  • Vergeet niet om een blog – al dan niet in verkorte versie – integraal op Facebook of op LinkedIn Pulse te plaatsen. Vraag collega’s en kennissen om te delen.
  • Zet je blogs, al dan niet met video, gefaseerd online en zorg voor promotie op sociale media en via nieuwsbrieven.
  • Zijn de presentaties nuttig voor mensen die er niet bij waren? Zet ze online, eventueel als gated content.
  • Maakte de fotograaf groepsfoto’s? Nodig je gasten uit om zichzelf te taggen, zo gaat de foto nog even rond op Facebook.

Online leads binnenhalen

Allemaal heel mooi wat contentmarketing belooft, maar hoe begint u eraan? Hoe start u een leadgenerator op die lang kan blijven draaien? Met deze gratis whitepaper zetten we u op weg. U krijgt twintig pagina's met ideeën, plus een checklist en een plan voor een quick win.

We houden rekening met uw privacy. Om uw aanvraag op te volgen, worden uw gegevens opgeslagen in onze CRM-software. Zonder uw akkoord voegen we u echter niet toe aan onze verzendlijst voor direct marketing per e-mail. Meer informatie over wat we met uw gegevens doen, staat in onze privacyverklaring.

todo