Gewoon meer betalen heeft geen zin

Gewoon meer betalen heeft geen zin

Maandag moet ik naar een moeilijke meeting. Een potentiële klant wil veel aandacht in de pers. Men denkt dat het dan voldoende is om een pr-bureau onder de arm te nemen. En als het moet, hen fors te betalen. Maar ik heb al dat geld niet nodig, ik moet eerst iets anders krijgen.

Het bedrijf in kwestie heeft momenteel geen nieuwe aankondigingen. Daarnaast wil men eigenlijk niet veel vertellen, want men wil vooral overheden en hele grote ondernemingen als klant en dan liggen “sommige zaken politiek nogal gevoelig”. Kortom, ze hebben niet veel te zeggen en ze willen ook niet veel zeggen. Wat moet een journalist daarmee aan?

Wat moeten wij daarmee aan? We kunnen toch maar moeilijk journalisten uitnodigen voor een “redelijk oppervlakkig en langdradig interview met een directeur die het algemeen zal houden en trends zal voorleggen die iedereen al kent en waarover al uitvoerig geschreven is”?

We zouden natuurlijk aan de journalisten kunnen wijsmaken dat het een ongelofelijk, baanbrekend interview zal worden en hen finaal een zo goed als nutteloos gesprek aanbieden. Dat gaan we vooral niet doen, want dan hebben we de reputatie van iedereen geschaad: die van onze klant, die van de journalist tegenover zijn chef en ook die van onszelf.

Geef ons dus liever de aanzet tot interessante verhalen waar een redelijk breed publiek in geïnteresseerd is. Dan zullen we proberen om het wat extra controversieel te maken, het te laten aansluiten op de actualiteit of op zijn minst voor een mooie human interest-invalshoek te zorgen. Daarna gaan we alle feitenmateriaal samenbrengen waarop het verhaal rust, zodat de geloofwaardigheid geen probleem is. Dat alles heb ik eerst nodig om aandacht in de pers te krijgen. Pas daarna stuur ik met plezier de factuur.

Het start met content...

Allemaal heel mooi wat contentmarketing belooft, maar hoe begint u eraan? Hoe zorgt u ervoor dat u content kan omtoveren in leads? Zou het echt zo makkelijk zijn? Met deze gratis whitepaper zetten we u op weg. U krijgt twintig pagina's met ideeën, een checklist en een plan.

We houden rekening met uw privacy. Om uw aanvraag op te volgen, worden uw gegevens opgeslagen in onze CRM-software. Zonder uw akkoord voegen we u echter niet toe aan onze verzendlijst voor direct marketing per e-mail. Meer informatie over wat we met uw gegevens doen, staat in onze privacyverklaring.

todo