Geen argumenten nodig voor een bedrijfsblog

Geen argumenten nodig voor een bedrijfsblog

Door: Frank

Vorige week tijdens een verkennend verkoopgesprek deed ik een potentiële klant de suggestie om met een technische bedrijfsblog te beginnen. Het leuke is dat hij me vandaag een e-mail stuurde vol argumenten om er zeker mee aan de slag te gaan. Wat is het leven gemakkelijk als je klanten al niet meer moet proberen overtuigen.

We hadden ons gesprek omdat de man ontevreden was over het communicatiebureau waar hij momenteel mee werkt. Zij sturen persberichten uit en daarop komt heel weinig reactie. Eigenlijk  komt er meestal geen reactie. (Het komt omdat werken met persberichten voor de meeste bedrijven weinig efficiënt is als manier om de media te interesseren.) Omdat er online echter veel vraag is naar hun specialistische kennis, zou men er goed aan doen de eigen online communicatie op te voeren.

Een paar klanten van ons zijn heel succesvol met hun technische blog, dus de suggestie lag voor de hand. Omdat ik zelf weet hoeveel werk een blog en de promotie ervan met zich meebrengt, ben ik er voorzichtig mee. Je kan niet snel even bloggen. Het vraagt om een engagement op lange termijn en de medewerking van verschillende mensen in alle afdelingen van de onderneming.

Argumenten pro bedrijfsblog

Dat is allemaal geen probleem, want mijn wellicht toekomstige klant heeft zichzelf overtuigd. Van een productleverancier kreeg hij namelijk de volgende mail (hierbij volgt een ingekorte vertaling):

Heb je al een blog? Indien je “neen” antwoordde, moet je overwegen om eraan te beginnen. Volgens ons is het een cruciaal element in het succes van je marketingprogramma. Studies tonen aan dat een zakelijke blog voor 55% meer bezoekers op je website zorgt. In elke blogpost kan je waardevolle informatie kwijt. Die gaat niet verloren en ze versterkt je merk en je imago. Hoe vaker je blogt, hoe beter en wel omdat:

  • interessante blogposts het aantal volgers doen toenemen
  • bloggen je meer kansen geeft om gevonden te worden via zoekmachines
  • je telkens materiaal hebt om te delen via je sociale netwerk

Online leads binnenhalen

Allemaal heel mooi wat contentmarketing belooft, maar hoe begint u eraan? Hoe start u een leadgenerator op die lang kan blijven draaien? Met deze gratis whitepaper zetten we u op weg. U krijgt twintig pagina's met ideeën, plus een checklist en een plan voor een quick win.

We houden rekening met uw privacy. Om uw aanvraag op te volgen, worden uw gegevens opgeslagen in onze CRM-software. Zonder uw akkoord voegen we u echter niet toe aan onze verzendlijst voor direct marketing per e-mail. Meer informatie over wat we met uw gegevens doen, staat in onze privacyverklaring.

todo