En waarom zouden newsletters niet werken?

En waarom zouden newsletters niet werken?

Door: Frank

Te vaak krijgen we de opmerking dat e-mailmarketing geen zin heeft, “want het werkt toch niet”. Dat is waar, als het een slechte newsletter is. Goede en interessante newsletters doen het nog altijd.

In uw bedrijf en in uw markt gebeurt bovendien meer dan u denkt om regelmatig met klanten en prospecten te delen. Met e-mailmarketing blijft u in contact (u bent sneller vergeten dan u zou willen) en zorgt u daarnaast voor extra bezoek op uw website. In combinatie met marketing automation kunnen newsletters ervoor zorgen dat u nu en dan toch te weten komt wie die onbekende bezoekers op uw website zijn.

Ondoeltreffende newsletters bestaan ook. Ze gaan alleen over uzelf en uw bedrijf en worden soms antireclame. Of ze worden als een bijlage in een mail verstuurd. Om wel rendement te halen, is het beter om rekening te houden met wat de ontvanger eraan heeft. Dan gaat het natuurlijk nog altijd over uw bedrijf maar ook over ontwikkelingen in uw markt, uw klanten en hun realisaties, tips hoe ontvangers hun job beter kunnen doen, onderzoeksresultaten, de visie van externe experts, nieuwe trends en inzichten, promotieacties, enzovoort. Gevarieerde en actiegedreven e-mailnewsletters moeten voor een minimale click-through rate van 2% zorgen. Een massmailer zoals Addemar noemt een click-through rate van 8% een succes in B2B.

U laat beter regelmatig van u horen. Zo weten uw prospecten waarom ze klant moeten worden en uw klanten waarom ze klant moeten blijven. Door top-of-mind te zijn, kan u extra verkoop en cross-selling stimuleren. Een newsletter is een van de manieren om dat mogelijk te maken -in elk geval de meest voordelige manier. Want uw klanten en prospecten willen uw newsletter echt wel ontvangen. Het is voor hen geruststellend om te zien dat het goed met u gaat en dat u nog lang een interessante leverancier kan zijn.

Online leads binnenhalen

Allemaal heel mooi wat contentmarketing belooft, maar hoe begint u eraan? Hoe start u een leadgenerator op die lang kan blijven draaien? Met deze gratis whitepaper zetten we u op weg. U krijgt twintig pagina's met ideeën, plus een checklist en een plan voor een quick win.

We houden rekening met uw privacy. Om uw aanvraag op te volgen, worden uw gegevens opgeslagen in onze CRM-software. Zonder uw akkoord voegen we u echter niet toe aan onze verzendlijst voor direct marketing per e-mail. Meer informatie over wat we met uw gegevens doen, staat in onze privacyverklaring.

todo