Drie redenen om online te adverteren in B2B

Drie redenen om online te adverteren in B2B

Door: Frank

Een contact bij een van onze klanten liet ons vorige week weten dat hij van job veranderd was. Uit interesse gingen we eens kijken naar de website van zijn nieuwe werkgever. We vonden die echter niet meteen, controleerden nog eens of we geen schrijffout maakten, maar neen, googlen op de correct gespelde firmanaam bracht de site niet tevoorschijn in de eerste tien zoekresultaten. (De vermoedelijke reden daarvoor: een nogal generieke Engelstalige firmanaam, plus een .eu extensie voor een Belgisch bedrijf, maken je niet altijd gemakkelijk vindbaar.)

Bedrijfsnaam

Gevonden worden op je bedrijfsnaam is wel het minst wat een surfer verwacht, dus dat lijkt ons een eerste reden om online te adverteren in zoekmachines. Als je een generieke bedrijfsnaam hebt (iets zoals Computer Payment Systems, bijvoorbeeld), wanneer het een frequent voorkomende naam bevat (De Smet Cleaning), als verschillende andere bedrijven een gelijkaardige naam hebben, of wanneer veel mensen hem misspellen, dan is het eerder een must. Daarnaast, meer en meer surfers gebruiken hun smartphone en dan is het nog belangrijker om helemaal bovenaan te staan in de zoekresultaten.

Remarketing

Een tweede reden om online te adverteren: retargeting of remarketing. Veel B2B bedrijven doen het nog niet, maar het is wellicht onderschat. Nichebedrijven hebben vanzelf al geen duizenden bezoekers per maand en het is zeker interessant om hen later nog eens aan je bestaan te herinneren. Het past ook bij het aankoopproces in B2B dat weken tot maanden kan duren. Laat je gezicht nog eens zien aan wie je recent bezocht. Toevallig staat er vandaag op Frankwachting een blogpost die kort uitlegt hoe het Google Display Network werkt.

Leads

De meest voor de hand liggende reden, lead generation, hebben we voor het laatst bewaard. Online adverteren laat je toe om eens in een andere vijver te gaan vissen. Hierbij kan je eigenlijk maar één fout maken: dit beschouwen als de enige en de beste manier om aan nieuwe klanten te geraken. De meeste B2B-bedrijven weten wie hun favoriete prospecten zijn en hebben vaak hun contactgegevens, daarom is online lead generation niet altijd prioritair. Hoewel, een mogelijke lead voor een paar euro (de gemiddelde kost voor een paar clicks), dat mag je natuurlijk niet weigeren.

Een beter vindbare website?

U wil bij de beste vrienden van Google horen, zodat iedereen u beter kan vinden en in één oogopslag op uw website ziet waar u voor staat? Met een goed gestructureerde website komt u al ruim halfweg. In deze whitepaper leggen we uit hoe u eraan begint en komt ook SEO kort aan bod.

We houden rekening met uw privacy. Om uw aanvraag op te volgen, worden uw gegevens opgeslagen in onze CRM-software. Zonder uw akkoord voegen we u echter niet toe aan onze verzendlijst voor direct marketing per e-mail. Meer informatie over wat we met uw gegevens doen, staat in onze privacyverklaring.

todo