Waarom Jan De Nul zoveel tegenwind krijgt

Waarom Jan De Nul zoveel tegenwind krijgt

“Er is gewoon geen goesting om te werken”, zei Jan Pieter De Nul en het spel zat op de wagen. Veel bijval op de uitreiking van de Trends HR-award, daarna in de kranten en toen ging heel de zaak door op social media. De arme man kreeg bakken kritiek over zich heen (bakken bagger, zegt u?).

Is het niet frustrerend, je wil gewoon eens goed zeggen waar het op staat en dan krijg je toch de wind van voor. Met een goed bedoelde poging om de publieke opinie te beïnvloeden, heeft Jan De Nul zichzelf buitenspel gezet als “nutteloze zagevent” en “domme kapitalist”, volgens vele reacties op social media.

Meningen bewaren voor de cafétoog

Toevallig startte ik vorige week aan een blogpost over “Zestien zaken die u maar beter weet als u een opiniemaker wilt zijn” en Jan De Nul heeft op z’n minst regel één overtreden. Je wordt namelijk vooral niet om je mening gevraagd (meningen dienen voor aan de cafétoog en eventueel de familietafel), maar wel om je expertise, stelt die regel. In de speech van De Nul zit vooral mening, maar geen expertise. Een verkeken kans.

Want je staat niet aan het hoofd van een marktleider met duizenden mensen in dienst als je niet een paar heel interessante ervaringen kunt delen waar anderen iets van kunnen leren. Niets van dat alles hebben we echter gekregen in de verslaggeving over de speech van De Nul. Zijn entree als opinieleider heeft hij een beetje gemist. Tijd om iets recht te zetten.

Het start met content...

Allemaal heel mooi wat contentmarketing belooft, maar hoe begint u eraan? Hoe zorgt u ervoor dat u content kan omtoveren in leads? Zou het echt zo makkelijk zijn? Met deze gratis whitepaper zetten we u op weg. U krijgt twintig pagina's met ideeën, een checklist en een plan.

We houden rekening met uw privacy. Om uw aanvraag op te volgen, worden uw gegevens opgeslagen in onze CRM-software. Zonder uw akkoord voegen we u echter niet toe aan onze verzendlijst voor direct marketing per e-mail. Meer informatie over wat we met uw gegevens doen, staat in onze privacyverklaring.

todo