Vier trends in contentmarketing

Vier trends in contentmarketing

Door: Frank

Iedereen heeft de mond vol over contentmarketing, wat niet zo veel meer is dan een nieuwe term voor een oeroude best practice in b2b-communicatie: je meerwaarde aantonen door middel van waardevolle informatie, of marketing content. We vinden het warm water niet uit, maar er zijn wel een aantal trends te herkennen:

1. Professionalisering
De functie ‘marketing content manager’ is een aparte discipline geworden. Op LinkedIn vind je meer dan 6.000 vacatures voor deze functie.

2. Interne samenwerking
Het aankoopproces is veranderd. Daarom is het noodzakelijk dat elke marketeer een beetje verkoper wordt, en elke verkoper een beetje marketeer. Bij uitbreiding betrek je alle afdelingen bij je communicatie, zo verkrijg je meer en meer relevante informatie om je marketing content te produceren.

3. Automatisering
Op z’n minst e-mailmarketingsoftware en eventueel marketing automation software, mooi geïntegreerd met een centraal CRM-systeem, laat je toe om gerichter te communiceren op basis van het profiel en de historiek van je contactpersonen. Om over tijdwinst te zwijgen.

4. De gebruiker staat centraal
Het gebruiksgemak van de ontvanger staat centraal. Zorg voor hapklare informatie in de vorm van video’s, webinars, demo’s en andere. Hou ook rekening met de positie van je lezer (klant, prospect, lead) in het koopproces. Afhankelijk daarvan moet je informeren, contacteren of overtuigen.

Online leads binnenhalen

Allemaal heel mooi wat contentmarketing belooft, maar hoe begint u eraan? Hoe start u een leadgenerator op die lang kan blijven draaien? Met deze gratis whitepaper zetten we u op weg. U krijgt twintig pagina's met ideeën, plus een checklist en een plan voor een quick win.

We houden rekening met uw privacy. Om uw aanvraag op te volgen, worden uw gegevens opgeslagen in onze CRM-software. Zonder uw akkoord voegen we u echter niet toe aan onze verzendlijst voor direct marketing per e-mail. Meer informatie over wat we met uw gegevens doen, staat in onze privacyverklaring.

todo