Persbericht schrijven for dummies

Persbericht schrijven for dummies

Als het heel slecht gaat, denk je snel dat je niet dieper meer kan vallen. Maar dat kan toch. Zoals ook vandaag toen we via-via een persbericht binnen kregen om te reviseren. Was het om te lachen, was het om te huilen, dat wisten we niet zeker. Het was in elk geval een rotslechte tekst.

Nochtans staan op het internet meer dan voldoende voorbeelden van hoe het wel moet, maar die zijn dus niet duidelijk genoeg. Ook onze eigen lijst met 50 tips and tricks is blijkbaar te uitgebreid.

Eén basistip

Daarom deze korte blogpost met één duidelijke tip. Als je een persbericht moet schrijven, neem dan drie publicaties waarin vermoedelijk een artikel zal verschijnen op basis van jouw persbericht (wat onrechtstreeks de tweede tip is: als je geen drie publicaties kan bedenken, doe geen moeite om een persbericht te schrijven en uit te sturen).

Neem dan een gemiddeld artikel uit elk van de publicaties en bestudeer kort hoe de teksten geschreven zijn. Schrijf vervolgens een tekst die qua inhoud, stijl en lengte overeenkomt met de artikels die je net bekeken hebt. Klaar.

Online leads binnenhalen

Allemaal heel mooi wat contentmarketing belooft, maar hoe begint u eraan? Hoe start u een leadgenerator op die lang kan blijven draaien? Met deze gratis whitepaper zetten we u op weg. U krijgt twintig pagina's met ideeën, plus een checklist en een plan voor een quick win.

We houden rekening met uw privacy. Om uw aanvraag op te volgen, worden uw gegevens opgeslagen in onze CRM-software. Zonder uw akkoord voegen we u echter niet toe aan onze verzendlijst voor direct marketing per e-mail. Meer informatie over wat we met uw gegevens doen, staat in onze privacyverklaring.

todo