Is jouw marketing rendabel?

Hoe staat het met je kennis over marketingcommunicatie in B2B? Dat zoeken we uit aan de hand van onderstaande fact-checker waarin we tien stellingen voorleggen. Elke stelling heeft vier antwoordmogelijkheden waarvan er maar eentje de juiste is. Al de rest is fake news en dat helpt niet om op een goede manier een rendabele marketingafdeling op te zetten. Onderscheid correcte van foute informatie en ontvang meteen een gratis rapport waarin we de juiste antwoorden toelichten.

Belangrijke opmerking: alle vragen hebben uitsluitend betrekking op B2B-bedrijven waar de complexiteit van het product of de diensten ervoor zorgt dat een persoonlijk contact tussen een verkoper en de potentiële klant (zogenaamde “personal sales”) noodzakelijk is.

Doe de test: wat is correct en wat niet?

1. Het is beter om de eindverantwoordelijkheid voor de verkoop en de marketingcommunicatie bij dezelfde persoon te leggen.
WaarGrotendeels waarGrotendeels onwaarOnwaar

2. Newsletters uitsturen via e-mail heeft niet zo veel zin meer. In vergelijking met vroeger werkt dat nauwelijks nog.
WaarGrotendeels waarGrotendeels onwaarOnwaar

3. Wanneer de afdeling marketingcommunicatie zorgt voor zo'n 20% van de leads, zijn ze niet zo goed bezig.
WaarGrotendeels waarGrotendeels onwaarOnwaar

4. Als ik binnen België via online adverteren op zoek ben naar extra leads, is LinkedIn de beste optie.
WaarGrotendeels waarGrotendeels onwaarOnwaar

5. Om het resultaat van mijn marketingcampagnes te kunnen meten, heb ik een CRM-software nodig en eventueel een software voor marketing automation.
WaarGrotendeels waarGrotendeels onwaarOnwaar

6. Om je website bovenaan in de zoekresultaten te doen verschijnen, heb je alleen SEO nodig.
WaarGrotendeels waarGrotendeels onwaarOnwaar

7. Een kmo kan zijn naamsbekendheid niet correct meten.
WaarGrotendeels waarGrotendeels onwaarOnwaar

8. Als ik mijn website vernieuw, heb ik op termijn meer bezoekers.
WaarGrotendeels waarGrotendeels onwaarOnwaar

9. Iets meer dan de helft van de aankopen start met een online zoekopdracht.
WaarGrotendeels waarGrotendeels onwaarOnwaar

10. Leads kwalificeren is geen taak voor de marketingcommunicatie.
WaarGrotendeels waarGrotendeels onwaarOnwaar

We herhalen nog even dat alle vragen uitsluitend betrekking hebben op B2B-bedrijven waar de complexiteit van het product of de dienst die ze verkopen ervoor zorgt dat persoonlijk contact tussen een verkoper en de potentiële klant (zogenaamde personal sales) noodzakelijk is.

 

Vul je ook nog onderstaande gegevens in?
Dan ontvang je de correcte antwoorden met een volledige toelichting.

Je werkt in een:
Kleine kmo (tot 10 medewerkers)KMO (tot 250 medewerkers)Grote onderneming en/of dochter van een multinationalAndere

Je werkt op volgende afdeling:
DirectieMarketingcommunicatieVerkoopHRAndere

Alles ingevuld? Verzenden maar. De correcte antwoorden komen eraan...

 

We houden rekening met uw privacy en gebruiken uw gegevens alleen om over dit onderwerp met u te communiceren. Meer informatie over wat we met uw gegevens doen, staat in onze privacyverklaring.