Je huiswerk op LinkedIn gemaakt?

Je huiswerk op LinkedIn gemaakt?

Door: Katrien

LinkedIn Company Pages, de meeste bedrijven hebben er wel eentje. Wel, eigenlijk toch niet, als we eerlijk moeten zijn. Ruim de helft heeft zijn huiswerk niet volledig gedaan met halflege pagina’s als gevolg. Een beetje merkbescherming mag wel als je weet dat bijna 45% van de Belgische beroepsbevolking een profiel op LinkedIn heeft. Het kost nochtans maar een halve dag werk en LinkedIn schotelt het allemaal voor.

Het volledige stappenplan voor je Company Page vind je hier. Je kunt alvast het voorbereidende werk doen: een leuke banner ontwerpen (LinkedIn geeft je de specs) en een algemene omschrijving voorzien. Tracht je bedrijfsactiviteit samen te vatten in een paar regels. Als je bedrijf actief is in verschillende landen, creëer je best aparte LinkedIn Company Pages. Doorgaans werken verkoop en rekrutering immers ook apart per land of regio. Voor grote bedrijven zijn de Showcase Pages een goede optie om specifieke producten in de verf te zetten.

Een interessante -wel betalende- optie is Careers, waar je je vacatures in de kijker kunt zetten. Je kan ze gericht laten verschijnen als advertenties op specifieke profielen. LinkedIn vertelt je ook wie gepasseerd is en wie je jobadvertentie heeft aangeklikt. Op een aparte jobsite blijven bezoekers meer anoniem. De keuze om wel of niet te investeren in de Careers-optie laten we toch graag over aan de HR-manager of de rekruteerder.

De Company Page ga je niet echt actief promoten. Uiteraard zet je ‘follow us’-knopjes op je eigen website en stop je eventueel de link in je e-mailhandtekeningen. Maar wil je echt interageren met je doelgroep of actief contributors verzamelen: daar bestaan de Groepen voor. Je kunt aan je pagina wel Groepen koppelen, maar geen automatische feed inschakelen. Verder is de Company Page vooral de plaats waarop je interessante content plaatst. Deel je blogposts en nieuws, kondig evenementen of webinars aan en lok zo meer bezoekers naar je website.

Online leads binnenhalen

Allemaal heel mooi wat contentmarketing belooft, maar hoe begint u eraan? Hoe start u een leadgenerator op die lang kan blijven draaien? Met deze gratis whitepaper zetten we u op weg. U krijgt twintig pagina's met ideeën, plus een checklist en een plan voor een quick win.

We houden rekening met uw privacy. Om uw aanvraag op te volgen, worden uw gegevens opgeslagen in onze CRM-software. Zonder uw akkoord voegen we u echter niet toe aan onze verzendlijst voor direct marketing per e-mail. Meer informatie over wat we met uw gegevens doen, staat in onze privacyverklaring.

todo