Hoe je meer haalt uit klantengetuigenissen

Hoe je meer haalt uit klantengetuigenissen

Vandaag nog eens stilgestaan bij wat je nodig hebt voor een goede klantengetuigenis. Aanleiding daarvoor was een oproep van een belangrijk vaktijdschrift om innovatieve projecten in te sturen voor een wedstrijd. Bijkomende reden om er nog even over na te denken, was de voorbereiding van een persinterview met een klant van een van onze klanten over een uitzonderlijk project waar ze samen trots op zijn.

2×3 zaken

1. Resultaat: wat is de uitkomst van het project? Wat heeft het voor wie (het bedrijf, zijn medewerkers en klanten) opgeleverd? Welke voordelen heb je na het project? Wat is er veranderd?
2. Hoe: wat hield het project in? Wat is er gebeurd om tot het resultaat te komen?
3. Partner: waarom zou jij, beste lezer en kijker, ook in zee moeten gaan met de leverancier die dit project tot een goed einde heeft gebracht?

1. Concreet: hoe concreter een klantengetuigenis, hoe waardevoller dat projectverhaal is. Welke problemen wou je oplossen of welk doel had je voor ogen? Staven met cijfers en feiten. Steek het vol voorbeelden. Maak ook de voordelen (‘sneller’, ‘beter’, ‘efficiënter’…) concreet.
2. Geloofwaardig/evenwichtig: iedereen weet dat een ontevreden klant niet zal willen getuigen voor een testimonial. Het heeft echter geen zin om alleen positieve zaken te vermelden en in superlatieven te spreken. Het leven is niet alleen rozengeur en maneschijn. Elk huwelijk heeft zijn ups en downs. Laat daarom ook aan bod komen wat er eventueel nog beter had gekund (terugkijkend op het traject) of wat de klant uit dit project geleerd heeft (en dat interessant om weten kan zijn voor iemand die aan een gelijkaardig project begint).
3. Persoonlijk: laat bij de klant de persoon of personen aan het woord die het nauwst bij het project betrokken waren en er het meest van weten. Vraag hen hoe ze de samenwerking ervaren hebben, waar ze trots op zijn, voor wat je moet opletten, wat ze niet verwacht hadden, hoe ze weerstand vermeden of weggewerkt hebben, enzovoort. Iemand die van dichtbij het project meegemaakt heeft, daar heb je meer aan dan een eventuele overste die op automatische piloot een aantal algemeenheden declameert.

Lees tot slot ook nog even de tips in deze eerdere blogpost rond testimonials en neem gerust contact op als je interesse hebt om jouw volgende klantengetuigenis door ons te laten maken en je te helpen bij de verspreiding ervan.

Het start met content...

Allemaal heel mooi wat contentmarketing belooft, maar hoe begint u eraan? Hoe zorgt u ervoor dat u content kan omtoveren in leads? Zou het echt zo makkelijk zijn? Met deze gratis whitepaper zetten we u op weg. U krijgt twintig pagina's met ideeën, een checklist en een plan.

We houden rekening met uw privacy. Om uw aanvraag op te volgen, worden uw gegevens opgeslagen in onze CRM-software. Zonder uw akkoord voegen we u echter niet toe aan onze verzendlijst voor direct marketing per e-mail. Meer informatie over wat we met uw gegevens doen, staat in onze privacyverklaring.

todo