De customer journey voor dummies

De customer journey voor dummies

Door: Frank

Wat zeggen McKinsey, Gartner en Forrester over informatie bij aankoopbeslissingen? Naargelang van de situatie zou volgens hen 50% tot 90% van de aankoopbeslissing genomen worden zonder dat uw verkoopploeg mag tussenkomen. En wat hebben we geleerd vandaag? Iets met percentages.

Omdat percentages abstract zijn, stellen we onze klanten liever een concrete vraag: “als je nu gelijk wat zou kopen van meer dan 200 euro, privé of voor het werk, ga je daarbij voor alle zekerheid eens op het internet kijken?” Het antwoord is bijna altijd ja en daarmee al heel veel uitgelegd wat er over de customer journey uitgelegd moet worden. Het eigen gedrag illustreert mooi wat de rest van de wereld doet: ze gaan eens googlen.

Om de prijs te controleren, om online te kopen, om een extra vraag te stellen, om na te gaan of bestaande klanten tevreden zijn, of er geen gekende problemen opduiken, of er betere alternatieven zijn, of er een product of dienst is die meer kan, of het alle kenmerken heeft waarnaar men zoekt, om technische details te controleren, om het tweedehands te proberen kopen, om het met andere producten en diensten te vergelijken, om beter te begrijpen waarvoor het allemaal kan dienen, om installatietips te krijgen, misschien wel om contact te nemen met een bestaande klant, om te controleren of men alles wel goed begrepen heeft, om het gevoel te krijgen dat men de juiste beslissing neemt, om toch nog eens zekerheid te krijgen, of gewoon voor een goed gevoel.

En uw klanten, wat kunnen zij allemaal op uw website?

Naar een betere website

Een nieuwe website maken is een intense klus. Vaak lopen timing en budget uit de hand. Ons stappenplan zet u op weg om uw nieuwe website online te krijgen binnen een realistische deadline, zonder onnodige kosten. Bekijk de veertien stappen met voorbeelden.

We houden rekening met uw privacy. Om uw aanvraag op te volgen, worden uw gegevens opgeslagen in onze CRM-software. Zonder uw akkoord voegen we u echter niet toe aan onze verzendlijst voor direct marketing per e-mail. Meer informatie over wat we met uw gegevens doen, staat in onze privacyverklaring.

todo