Blog

Vijf tips voor sterkere testimonials

Een klant die getuigt over zijn tevredenheid haalt daar zelf weinig voordeel uit. Daarom werkt mond-tot-mondreclame overtuigender dan betaalde reclame. Hieronder een aantal tips voor sterke klantenverhalen.

Zestien zaken die u maar beter weet als u een opiniemaker wilt zijn

De Vlaamse Vereniging van Journalisten (VVJ) en uitgeverij Lannoo hielden onlangs een debat over ‘opiniemakers in het nieuws’. Voor u distilleerden we een lijstje met zestien zaken –het hoeven er niet altijd zeven of twaalf te zijn– die u maar beter weet als u een opiniemaker wilt worden en blijven.

Verander je bedrijfsnaam niet

Dexia wordt Belfius, akkoord. OMOB wordt Ethias, akkoord. Union Minière wordt Umicore, akkoord. Er was telkens een goede reden om het te doen.

Testimonials uit Nieuw-Zeeland

Ooit heeft iemand een testimonial geschreven in vier hoofdstukken: 1. situering van de klant, 2. probleemstelling, 3. oplossing en 4. voordelen. Sindsdien hebben duizenden mensen die formule gekopieerd. Daarbij maakt men te vaak drie fouten die de interesse van de lezer naar een dieptepunt jagen.

Twitter en evenementen: enkele tips

Het is bijna ondenkbaar om een evenement te organiseren en er niet via Twitter over te communiceren. Om dit tot een succesvol einde te brengen hou je best enkele zaken in het achterhoofd.

Een cameraman alleen kan geen video maken

Eén klant had een cameraman ingehuurd om een videoverslag van een evenement te maken, een andere klant om zijn jaarresultaten op een online video toe te lichten. In beide gevallen werkte het maar half.

Is adverteren te duur?

Vier keer na elkaar adverteren op de achterste cover van een vakblad en je bent snel 15.000 euro lichter. Is dat te duur?