Blog

05 mei 2010 Journalisten crashen wegens hun chefs

Gisterenmiddag heeft de Artevelde-hogeschool de resultaten van haar onderzoek naar burn-out bij journalisten voorgesteld. Uit een vorige, grootschalige enquête bleek dat journalisten een heel hoog burn-outrisico lopen.

04 mei 2010 Paniek over de ranking in Google

Daarnet een halfuurtje met Dimitri gebeld. Hij had tijdens het weekend de nieuwe website van zijn bedrijf online gezet. En wat een schande, de site had na een dag nog geen goede ranking in Google! Natuurlijk niet.

07 apr 2010 Return on investment valt bijna nooit te bewijzen

Wat is het vooraf bewezen rendement van een uitgave in communicatie van 30.000 euro? Geen idee. Wat is het vooraf bewezen rendement van twee extra verkopers die 200.000 euro kosten? Geen idee. Wat is dan wel bewezen in communicatie?

14 mrt 2010 De p* van Mick Jagger

Schrijven journalisten dus zo graag bagger omdat (a) zij er zo wild van zijn of omdat (b) wij er zo wild van zijn? We nemen even de proef op de som.

08 feb 2010 Liever een onvindbare website?

Max Vanlandeghem werkt op de marketingafdeling en is een heel bedreven in search engine optimisation. Bij zijn baas, de marketing- en verkoopdirecteur, heeft hij amper anderhalf jaar moeten aandringen om ook voor zijn bedrijf SEO/SEA te mogen voeren.

25 jan 2010 Perscommunicatie in zeven stappen

Vandaag kregen we een vermoedelijk nieuwe klant op bezoek die vroeg hoe perscommunicatie te werk gaat. 'k Heb het de voorbije jaren vaak verteld, dus hoog tijd om het ook eens op te schrijven.

14 jan 2010 Google geeft zelf SEO-tips

SEO-regels zijn niet zo zwart-wit. Daarom een link naar een handleiding van Google zelf.